-

Tuesday, April 9, 2013

Audition, Liyana Fizi & Oblivion (movie review)

 

1. Isnin. 8 April 2013: The audition

Aku pergi audition untuk satu featured movie kat Stor DBP. Dapat info dari kenalan di Facebook. Aku ingatkan audition untuk projek filem pendek, sekali filem bajet besar so dari nervous tapi excited jadi lagi nervous dan lagi excited. First time try audition sebegini. Lepas tu jadi orang pertama pulak. Hah... memang 'terpadam' terus aku depan orang-orang yg casting tu. haha. 

Tapi happy dan puas sebab akhirnya dapat gak datang try audition for a movie. New experience unlocked!


2. Selasa. 9 April 2013: Hangout with Liyana Fizi


Dapat jumpa Liyana Fizi for a hangout session anjuran Nescafe kat ofis SAYS yang sgt cool. Borak-borak pasal indie music scene kat Malaysia. Dapat info2 yang menarik dan berguna. Lepas borak, dia ada perform beberapa buah lagu. Nice to see her and my new friends performing intimately live. Then, makan-makan, tangkap gambar, main ping pong jap, borak2 dengan kawan baru & staf-staf SAYS (they are really cool and nice people!). 

 


3. Selasa. 9 April 2013: Oblivion (Review)

Malam tu plak, aku pergi tengok Oblivion kat TGV OU (thanks, Churp-Churp for the tickets!).

Aku expect tahap movie ni macam 'Tron Legacy': overall so-so and grafik je lawa (sebab pengarah sama). Tapi last-last best n epik plak si Oblivion ni. Mula-mula agak bosan tapi lama-lama jadi menarik especially the storyline yg twisted sana sini. Not another typical post-apocalypse futuristic sci-fi flick. Tom Cruise macam biasa awesome. Olga tu okayla. Tapi yang paling berkesan ialah lakonan Andrea Riseborough sbg Vika. Efektif walaupun dia just a supporting character.

Walaupun ada flaws dan sci-fi cliches, Oblivion still gempak pada aku. Great special effects, action scenes and the storyline. Reminds me of 2001 A Space Odyssey, Total Recall & A.I. My movie of the year, so far. 

Aku rate movie ni 4/5 bintang.


Thank you=)



(RIP Rae)

No comments: